Zabraňme tepelným ztrátám: Okna
Kód oboru:
Informace o projektu
Číslo projektu: 2018-1-CZ01-KA116-047354
Název projektu: Zabraňme tepelným ztrátám: Okna
Začátek: 1. 9. 2018
Konec: 31. 5. 2020
Celkový grant: 190 647 EUR
Zapojené organizace: Střední škola stavební Třebíč
Staatliches Berufliches Schulzentrum Pfarrkirchen, Německo
TELLUS COLLEGE, Plymouth, Velká Británie
Vilniaus statybininku rengimo centras, Vilnius, Litva
BIEDRIBA EUROFORTIS, Riga, Lotyšsko
Počet účastníků: 57
Shrnutí projektu:
Projekt Zabraňme tepelným ztrátám: Okna vychází z potřeb a vize Střední školy stavební Třebíč popsané v Evropské internacionalizační strategii 2017 -2020, je tvořen v souladu se školními vzdělávacími programy a Dlouhodobým záměrem vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy kraje Vysočina 2016.
Aktivity projektu a jejich realizace:
- Aktivita A1 – mobilita žáků v délce trvání 2 týdny – stáž v organizaci odborného vzdělávání a přípravy
Obsah aktivity přímo navazuje na předešlé projekty, ve kterých jsme se věnovali úsporám energií při provozu technických systémů v budově a úsporám energií zateplením pláště budovy. Nově se zaměřujeme na výplně otvorů budov jako nástroj pro efektivní přirozené větrání v budovách a také snížení energetické náročnosti při provozu budovy. Okna, jež jsou považována za technologicky problematickou část budovy, jejich velikost, materiál, utěsnění, zastínění, jsou předmětem diskuze mezi odborníky. Vhodně osazený otvor hraje klíčovou roli v úsporách energie a ekonomice provozu budovy.
Celkem 24 studentů třetího ročníku oboru 36-47-M/01 Stavebnictví a 36-45-M/01 Technická zařízení a energetická náročnost budov bude realizovat dvoutýdenní mobilitu u partnerů ve Velké Británii (podzim 2018), Lotyšsku (jaro 2019), Německu (podzim 2019) a Litvě (jaro 2020). V první části stáže se budou zabývat stavem a kvalitou vnitřního mikroklimatu, měřit hodnotu koncentrace CO2, posuzovat geometrické a dispoziční uspořádání výplní, měřit součinitele prostupu tepla. Pomocí termokamery budou posuzovat tepelné mosty. Druhá část bude věnována práci na montáži oken a dveří. Účastníci se naučí používat okna pro efektivní přirozené větrání objektu. Pro tuto aktivitu byly vytvořeny jednotky výsledků učení Montáž výplně stavebního otvoru a Termodiagnostika budov, tepelné mosty.
Jednotlivých běhů mobilit v daných zemích se zúčastní doprovodné osoby vykonávající dozor nad skupinou účastníků.
- Aktivita A2 – aktivita ErasmusPro – dlouhodobá mobilita žáků v délce trvání 4 měsíců – stáž v podniku
14 studentů školy, absolventů, kteří pokračují ve studiu dalšího učebního oboru (33-56-H/01 Truhlář, 36-64-H/01 Tesař, 36-67-H/01 Zedník, 36-52-H/01 Instalatér) bude realizovat odborné stáže ve stavebních podnicích dolnobavorského regionu organizované partnerskou školou v délce 120 dnů v 1. pololetí školního roku 2018/2019. Ke kompetencím a dovednostem získaných ve škole studiem daného oboru přibude účastníkům důležitá zkušenost z reálného pracovního prostředí a mezinárodní zkušenost.
Německo – dlouhodobá stáž v podniku
Německo – monitorovací návštěva
- Aktivita A3 – předvýjezdová plánovací návštěva aktivity ErasmusPro
Vzhledem ke vzdálenostem, počtu koncových podniků, počtu účastníků a jejich zaměření a specializaci v rámci oborů budou uskutečněny tři předvýjezdové plánovací návštěvy (září 2018) za účelem zorganizovat dlouhodobé mobility ve vysoké kvalitě. Vyjede kontaktní osoba, jejíž role je pro úspěšnou realizaci aktivity klíčová, a dva učitelé odborných předmětů příslušných oborů, kteří budou v souladu s principy ECVET vytvářet jednotky výsledků učení, vypracují evaluační dotazníky, monitorovací dotazníky.
Německo – předvýjezdová plánovací návštěva
- Aktivita A4 – mobilita pracovníků v oblasti odborného vzdělávání a přípravy – profesní rozvoj pracovníků
Celkem 12 účastníků projektu (učitelé odborných předmětů, učitelé odborné praxe, zástupci vedení školy) bude stínovat v organizacích zabývajících se odborným vzděláváním a v podnicích u partnerů ve Velké Británii (podzim 2018), Lotyšsku (jaro 2019), Německu (podzim 2019) a Litvě (jaro 2020). Program týdenní mobility povede k získání teoretických a praktických poznatků, zkušeností a dovedností, aby mohly být dále předávány žákům a případně příklady dobré praxe začleněny do školních akčních či vzdělávacích plánů.
Zpracovala: Mgr. Dana Michálková
Napsali o nás:
Článek NUV – příklad inspirativní praxe
Dlouhodobé mobility ErasmusPro – příklady z praxe