Udržitelný rozvoj: Dřevostavby a termografie
Kód oboru:
Informace o projektu
Číslo projektu: 2020-1-CZ01-KA116-077598
Název projektu: Udržitelný rozvoj: Dřevostavby a termografie
Začátek: 1. 9. 2020
Konec: 31. 5. 2022
Celkový grant: 150 425 EUR
Zapojené organizace: Střední škola stavební Třebíč
Staatliches Berufliches Schulzentrum Pfarrkirchen, Německo
Viesoji istaiga Vilniaus statybininku rengimo centras, Vilnius, Litva
Stredná odborná škola drevárska, Spišská Nová Ves, Slovensko
Gymnasieskolan Vipan, Švédsko
Sataedu, Finland
Počet účastníků: 46
Shrnutí projektu:
Budeme se zabývat dřevostavbami, jež se řadí k velmi vhodným stavbám pro bydlení jak z hlediska úspory energií při provozu budovy, tak z hlediska udržitelné výstavby. Právě dřevo a vhodně zvolené technologie výstavby patří do oblasti, kde nedochází k poškozování životního prostředí a nepřispívají tak ke zhoršování klimatických poměrů. Dřevostavby patří v dnešní době k rychle se rozvíjející oblasti stavebnictví s vysokým stupněm prefabrikace. V našem projektu chceme na požadavky z praxe reagovat tím, že naši studenti, zejména účastníci aktivity A1, budou připraveni zvládnout úkoly, které je budou čekat po absolvování školy v praxi. Při výstavbě dřevostaveb se využívá hned několik technologií: skeletové lehké a těžké dřevostavby, sendvičové dřevotřískové panely, dřevostavby z masivního dřeva atd. Jako v každém předešlém projektu se budeme věnovat oblasti termografie. Budeme používat metodu kvalitativní termografie. Kvalitativní termodiagnostika použita již při výstavbě budovy může pomoci kontrolovat správnost výstavby dřevostaveb, dodržování naplánovaných technologických postupů a pomůže odhalit případné chyby a závady už ve fázi výstavby dřevostavby. Tím je zajištěno, že dřevostavba bude skutečně splňovat přísná kritéria týkající se minimalizace spotřeby energií a vzduchotěsnosti obvodového pláště. Studenti se naučí ovládat termokamery, snímat termosnímky s dodržením zásad termografického měření, budou analyzovat pořízené termogramy v softwaru a vypracovávat protokoly termografického měření.
V souladu se strategickými dokumenty školy, zejména inernacionalizační strategií, dodržujeme při realizaci mobilit pravidla ECVET, rozšiřujeme portfolio zapojených organizací (stavební školy a podniky ve Švédsku a Slovensku), dodržujeme počet účastníků krátkodobých mobilit. Vzhledem k možnostem, které při vytváření dokumentů nebyly, a vývoji organizace pokračujeme v aktivitě ErasmusPro, navyšujeme počet účastníků aktivity profesního rozvoje pracovníků – stínování, zveme odborníka z praxe v rámci aktivity výukové/školící pobyty, aby u nás vyučoval v oborech Stavebnictví a Instalatér.
Realizované aktivity, jejich časový přehled:
- Aktivita A1 – krátkodobé mobility žáků
Dvoutýdenní stáže realizovány v organizacích odborného vzdělávání a přípravy ve Slovensku, Švédsku, Finsku a Litvě.
Termíny mobilit: SK – podzim 2020, FI – jaro 2021, SW – podzim 2021, LT – jaro 2022
Účastníci: 24 studentů oboru Stavebnictví + 4 doprovodné osoby
- Aktivita A2 – aktivita ErasmusPro – dlouhodobá mobilita žáků, stáž v podniku
Slovensko: 4 účastníci /učni – obory Tesař, Truhlář, délka praxe: 4 měsíce
+ doprovodná osoba (začátek mobilit 1×3 dny, konec 1×2 dny)
– podzim 2020
Německo: 6 účastníků / učni – obory Zedník, Instalatér, Elektrikář, Tesař, Truhlář, délka praxe: 4 měsíce
+ doprovodná osoba (začátek 1×3 dny, konec 1×2 dny)
– podzim 2021
- Aktivita A3 – předvýjezdová plánovací návštěva
SK: 2 účastníci /2 dny – 09/20
Návštěvy v nově zapojených podnicích: SANAS, Tomifa, Tandem
Slovensko – předvýjezdová plánovací návštěva
DE: 2 účastníci /2 dny – 08/21
Portfolio spolupracujících firem v Německu již máme široké, zvoleny budou dle aktuálního požadavku a zájmu.
- Aktivita A4 – aktivita výukové/školicí pobyty
Listopad/prosinec 2020 ¬žadatel pozve školitele z podniku z Lotyšska, aby vyučoval v jejich organizaci.
Účastník je vysokoškolsky vzdělaný odborník, působí jako technický pracovník v soukromé stavební sféře i v oblasti středoškolského a vysokoškolského vzdělávání. Jeho zaměřením je vytápění a vzduchotechnika. Odborník si připraví sérii přednášek (15 vyučovacích hodin): termografie, větrání, podlahové vytápění, vytápění budov, vzduchotěsnost budov, přiblíží technická řešení různých problematik a způsob jejich využívání v Lotyšsku. Se studenty bude diskutovat o odlišnostech technického řešení dané problematiky v České republice a v Lotyšsku. Výuka bude probíhat ve studijních třídách oborů Technická zařízení budov a Pozemní stavitelství a učňovských třídách oboru Instalatér.
- Aktivita A5 – aktivita profesní rozvoj pracovníků
Stínování v organizacích odborného vzdělávání a přípravy ve Finsku, Švédsku, Slovensku.
Celkem 7 účastníků / 1 týden (SK – podzim 2020, FI – jaro 2021, SW – podzim 2021)