Internacionalizace a modernizace vzdělávání
Kód oboru:
Informace o projektu
Číslo projektu: 2018-1-CZ01-KA101-047360
Název projektu: Internacionalizace a modernizace vzdělávání
Začátek: 1. 9. 2018
Konec: 31. 1. 2020
Celkový grant: 15 239 EUR
Zapojené organizace: Střední škola stavební Třebíč
Stredná priemyselná škola stavebná Emila Belluša Trenčín
Počet účastníků: 6
Shrnutí projektu:
Projekt “Internacionalizace a modernizace vzdělávání” vychází z potřeb organizace, které jsou definovány ve Školním akčním plánu, popsány v Evropské internacionalizační strategii Střední školy stavební Třebíč, v dokumentu, který byl vytvořen pro úspěšnou žádost Erasmus+ Mobility VET Charter, navazuje na předchozí mezinárodní aktivity školy, které byly zaměřeny na zkvalitnění komunikačních schopností jednotlivých pedagogů v anglickém jazyce, rozšíření jejich odborné slovní zásoby a seznámení s novými poznatky v oblasti metodiky, zahrnuje výše uvedené a zároveň je rozšířen o bližší seznámení s reáliemi, a to konkrétně u pedagogického minitýmu na stáži v partnerské škole na Slovensku.
V rámci profesního rozvoje (staff training) budou realizovány následující aktivity:
Stínování (job-shadowing)
Jde o znovunavázání spolupráce se Strednou odbornou školou stavebnou v Trenčíně. Skupina tří pedagogů různých aprobací bude na této škole stínovat práci svých slovenských kolegů. Každý účastník bude mít svůj program a úkoly k plnění stanovené v Dohodě o mobilitě pracovníků.
Stínování bude obsahovat:
- způsoby zajištění odborného vzdělávání na Slovensku – střední odborné školy i střední odborná učiliště,
- rámcové vzdělávací plány, školní vzdělávací plány,
- školní akční plány – východiska/cíle
- podíl všeobecných a odborných předmětů ve výuce,
- forma a zajištění praxe (dualita, návaznost na firmy, pracovní smlouvy),
- podoba přijímacích zkoušek,
- podoba maturitní zkoušky a závěrečných učňovských zkoušek,
- forma nástavbového studia,
- řešení potíží s úbytkem zájmu ze strany mladých lidí o odborné vzdělávání,
- úspěšnost-neúspěšnost žáků,
- integrace, obory s nižší náročností teoretické výuky (pro žáky s výukovými obtížemi, s SPU)
- vzdělávací a kázeňské problémy a záchranné prvky pro jejich řešení,
- pozice školního psychologa, speciálního pedagoga, výchovného poradce, kariérového poradce, preventivy,
- prevence a mimoškolní zájmové aktivity, aj.
Účastníci:
– učitelka CJL – OBN, certifikovaná hodnotitelka maturitních prací z CJL, vedoucí školního divadelního souboru Hurdiska, organizátorka divadelních zájezdů, podněcuje změny, iniciuje aktivity s apelem na občanství,
– učitel MAT – TV a IKT, předseda předmětové komise přírodovědných předmětů, stálý člen souboru Hurdiska, iniciátor školních sportovních akcí, soutěží, organizátor volnočasových aktivit,
– od r. 2016 vedoucí úseku teoretického vyučování, zástupce statutárního orgánu, do 2016 zástupce ředitele pro organizaci vzdělávacího procesu, učitel odborných předmětů oboru Elektrikář a Provozní elektrotechnika, člen krajského týmu P-KAP.
Účast na kurzech:
1) 12denní kombinovaný kurz pro učitele anglického jazyka
Účastnice: učitelka ANJ – DEJ (vyučující předmětu dějiny architektury v angličtině), iniciátorka mezinárodní spolupráce školy, kontaktní osoba pro mezinárodní aktivity, pisatelka žádostí v oblasti odborného vzdělávání včetně Mobility VET Charter a školního vzdělávání, manažerka projektů Erasmus+
2) 12denní jazykový kurz (všeobecná angličtina + technická angličtina) spojený se studijní návštěvou v britské škole odpovídajícího stupně
Účastnice: učitelka odborných předmětů – vytápění, vzduchotechnika, termografie, konstrukční cvičení – projektování v CAD systémech, autorka odborných částí projektů Erasmus+ KA1 – VET.
3) 3týdenní jazykový kurz (všeobecná angličtina + specializace IT) spojený se studijní návštěvou v britské škole odpovídajícího stupně
Účastnice: učitelka informační a komunikační technologie, metodik ICT, správce sítě.
Dopad projektu:
Projektem prohloubíme jazykovou připravenost školy na mezinárodní projekty. Získáme zkušenosti, které povedou ke kvalitní výuce a k vytvoření veřejné on-line databáze materiálů, zdrojů a plánů hodin.
Následně díky projektu a širšímu používání metody CLIL dojde k zlepšení jazykových kompetencí učitelů i studentů. Zatraktivněním výuky zapůsobíme na studenty ze znevýhodněného prostředí, kteří díky tomu úspěšně zakončí studium získáním učebního listu a budou mít větší zájem o nástavbové obory a tím lepší pracovní příležitosti, tudíž lepší startovní pozici do života.
Doufáme v šíření dobrého jména naší školy v rámci regionu, České republiky i Evropské unie, ve větší množství úspěšných studentů a získání nových partnerů pro naše mezinárodní aktivity.
Zpracovala: Mgr. Dana Michálková